اوکراین نام کشوری است که در اروپای شرقی قرار دارد .کشور اوکراین با مساحتی بالغ بر 63 هزار کیلومتر مربع 45 امین کشور بزرگ جهان است.کشور زیبای اوکراین  با جمعیت حدودا 42 میلیون نفر ، در رتبه ی هشتادو چهارم در بین  کشورهای  جهان از نظر مساحت قرار دارد.

در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی کلی درباره ی آب و هوا، جاذبه های توریستی، زبان ،اقتصاد ، دین و مذهب و … کشور اوکراین ارائه نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به اوکراین و یا نحوه ی زندگی در کشور اوکراین و کسب اطلاعات بیشترو جزئی تر راجع به کشوراوکراین  میتوانید به لینک های مرتبط مراجعه نمایید.

جغرافیای اوکراین

کشور اوکراین که در قسمت اروپای شرقی قرار دارد ، در همسایگی کشورهای روسیه ، بلاروس ، لهستان ، اسلواکی ،مجارستان ، مولداوی ، رومانی قرار دارد. پایتخت اوکراین شهرزیبای کی اف است  و زبان رسمی مردم اوکراین زبان اوکراینی میباشد ولی زبان روسی نیز کاربرد فراوانی دارد.

نوع حکومت کشور اوکراین جمهوری بوده و از 24 استان تشکیل شده است و دارای یک بخش خود مختار (کریمه) نیز میباشد.

پس از فروپاشی شوروی،کشور اوکراین دارای بزرگترین ارتش در قاره ی اروپا شد.

کشور اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای است هر چند در سواحل جنوب کریمه شرایط آب و هوای مدیترانه ای وجود دارد. بارش باران در نقاط مختلف کشور اوکراین بسیار متفاوت است به گونه ای که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب این کشور صورت میگیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرق این کشور است.

اقتصاد اوکراین

تا قبل فروپاشی شوروی ، اقتصاد اوکراین دومین اقتصاد بزرگ در جماهیر شوروی بود اما پس از فروپاشی شوروی ، اقتصاد کشور اوکراین به شدت محدود شد و زندگی روزانه برای یک فرد که در کشور اوکراین زندگی میکرد دشوار شد.اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست که شامل ذخایر بسیار ارزشمندی از فلزات گوناگون می باشد، به گونه ای که نیمی از ذخایرآهن و فولاد کل کشور روسیه را اوکراین تامین میکند. در فهرست ذخایر طبیعی اوکراین باید فلزاتی مانند : جیوه، ذغال سنگ، تیتانیوم، نیکل را نام برد.

مردم شناسی اوکراین

جمیت این کشور بالغ بر 46 میلیون نفر میباشد و با توجه به اینکه بیشتر مناطق صنعتی در شرق و جنوب شرقی کشور اوکراین قرار دارد ، تراکم جمعیت در این نواحی بیشتر است.

طبق سرشماری کشور اوکراین در سال 2001 ، 77 درصد نژاد مردم این کشور را اوکراینی و در رده های بعدی به ترتیب نژادهای روس ، بلاروس ، تاتارهای کریمه ، بلغاری ، مجارستانی ، لهستانی، یهودیان، ارامنه، رومانیایی و تاتارها تشکیل میدهند.

حدودا 96.6 درصد مردم کشور اوکراین را مسیحیان تشکیل داده اند و پس از ان اسلام با 0.7 درصد در رده ی دوم و یهودیت با 0.6 درصد در رده سوم قرار دارند ، لازم به ذکر است که 2.5 درصد از جمعیت کشور اوکراین را سایر ادیان تشکیل میدهند.

گردشگری اوکراین

طبق اخرین آمار ارائه شده توسط سازمان جهانی گردشگری ، کشور اوکراین دررتبه ی هشتم کشور های جهان از نظر تعداد گردشگران قرار دارد.

لازم به ذکر است عجایب هفتگانه ی کشور اوکراین از مهمترین جاذبه های گردشگری اوکراین به شمار می اید به گونه ای که سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از این اثار فرهنگی و تاریخی به کشور اوکراین سفر میکنند تا شاهد این هفت بنا ی زیبا باشند . این عجایب هفتگانه شامل : پارک سوفیفسکی، صومعه ی پچرسک لاورا کیف، شهر کامیانتس پودیلسکی، جزیره ی خورتیتسیا ، شهر باستانی خرسونتوس، کلیسای جامع سنت سوفیا، قلعه ی خوتین می باشد. از شهر های توریستی کشور اوکراین شهرهای کی اف، کریمه و خارکف را میتوان برشمرد.

سیاست اوکراین

نظام سیاسی کشور اوکراین جمهوری ترکیب شده ی نیمه پارلمانی و نیمه ریاست جمهوری میباشد که قوه ی مجریه ، قوه ی مقننه و قوه ی قضاییه به صورت مستقل قعالیت میکنند.

از ژوئن سال 2014 اقای پترو پروشنکو برای مدت 5 سال به عنوان رئیس جمهور کشور اوکراین منصوب شد.

تحصیل در اوکراین

طبق قانون اساسی کشور اوکراین تحصیل برای تمام شهروندان اوکراین به صورت رایگان است.

کشور اوکراین دارای دانشگاه های بسیار زیاد با تنوع در رشته های گوناگون دانشگاهی است، رشته هایی مانند برق و مکانیک به صورت کاملا هدفمند و کاربردی در این دانشگاه ها تدریس میشوند.دانشگاه ها ی اوکراین دارای امکانات کامل و همگام با تکنولوژی روز می باشند.

برای مشاوره در مورد مهاجرت به کشور اوکراین و یا شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین  میتوانید با مشاورین موسسه تماس بگیرید و از اطلاعات تخصصی آنان بهره مند شوید.